Det är glädjande att flera nu ansluter sig till vår analys att Stockholms kollektivtrafik måste byggas ut i snabbare takt. Idag refererar DN:s huvudledare till vår debattartikel om kollektivtrafiken tidigare i våras. Och igår föreslog Alliansen i landstinget att en statlig förhandlingsman ska tillsättas, som jag kommenterade här. Det är bra. Värt att betona är dock att de gedigna utredningar och planer som vi kom överens om för bara ett par år sedan är dem som fortfarande måste gälla.
-
-
Senaste inlägg
- Bevara Mulle Meckparken och gör ett mobiliseringsförråd till allaktivitetscentrum
- SolnaAlliansen (S,V,MP och C) säger nej till etablering av Nationellt cybersäkerhetscentrum i Solna
- Victoriafallen i Zimbabwe och safari i Botswana
- Johannesburg och Pretoria
- Vindistrikten och Garden Route i Sydafrika
- Kapstaden är Södra Afrikas pärla
- Kryssa in Anders i riksdagen
- Stiftelsen rustar upp Portvaktsstugan i Filmstaden
- Hela rättskedjan måste fungera
- Amnestys rapport gynnar Rysslands agerande
Andra intressanta bloggar
Hej Anders,
Betyder det att (fp) också stödjer Centerpartiets förslag om höjda och smartare trängselskatter. Det är ju det DN-artikeln förordar.
Vi ses i landstinget 🙂
Gustav! Jag tror att det finns många olika åtgärder som kan vidtas. Från Solnas del har vi sagt att vi kan tänka oss brukaravgifter för att få åka i Huvudstaleden. Ungfär som brukaravgiften på Skurubron. Det är fel att innan vi har satt oss ner och diskuterat medfinansieringsbiten låsa sig för en åtgård. Låt oss ha ett öppet sinnelag. Säger Agrarliberalen Anders.