Två år som bloggare

Veckan efter midsommar 2010 blev jag en aktiv bloggare. Under de två år som gått har jag skrivit 215 inlägg, vilket i snitt innebär två inlägg per vecka. Min blogg blir mer och mer läst. När jag skrev om varför AIK skulle spela på Swedbank Arena (Friends Arena) och om Uppdrag granskning tillhörde mina inlägg de mest lästa blogginläggen i Sverige. Av kommentarerna att döma och av statistiken blir det fler och fler Solnabor och andra som läser min blogg och även media bevakar vad jag skriver och ett och annat citat tas från bloggen.

De fem inlägg (förutom förstasidan) som har haft flest läsare är.

1. Christer G Wennerholm gör en kovändning om tunnelbanan.

2. AIK kommer att tjäna pengar på Swedbank Arena (Friends Arena)

3. Motiv 1. I Solna är AIK nr 1.

4. Motiv 3. Vad har Solna gjort för AIK.

5. Nya parkeringsavgifter i Solna from 2 maj.

Blogginlägget om Christer G Wennerholm är en publikfavorit som hela tiden får nya läsare liksom serien om varför AIK skall spela i Solna förra hösten hade väldigt många besökare. Och att blogginlägget om stadens nya parkeringspolicy lockar många läsare är inte så konstigt.

Rent allmänt kan jag säga att inläggen om AIK, Uppdrag granskning och trafik- och byggfrågor har lockat många läsare. Att vara bloggare är roligare än vad jag trodde från början även om det tar en del tid. Jag vill inte att min blogg skall vara en dagbok över vad jag gör utan varje inlägg skall ge ökad kunskap om de ämnen jag skriver om.

Nu är det sommar och det blir ett lugnare tempo inom politiken. Jag kommer även att skriva blogginlägg under sommaren även om antalet inlägg per vecka kommer att minska. Men kolla in min blogg varje vecka. Det lär alltid dyka upp något nytt blogginlägg då och då.

Kommentera

