Ett år som bloggare

Veckan efter midsommar 2010 blev jag en aktiv bloggare. Under det år som har gått har jag precis skrivit 100 inlägg, vilket i snitt innebär 2 inlägg per vecka. Min blogg har blivit mer och mer läst. Av kommentarerna att döma blir det fler och fler solnabor som läser min blogg, men även olika media bevakar vad jag skriver och ett och annat citat hämtas från bloggen.

Av de 100 inlägg som jag skrivit är det följande inlägg som ligger i topp:

1. Blir Solnabon Mikael Damberg socialdemokraternas nye partiledare

2. Ny simhall i Frösunda

3. Solna har fått en ny ishall

4. Christer G Wennerholm gör en kovändning om tunnelbanan.

5. Folkpartiet i Stockholms län vill satsa på tunnelbanan.

Rent allmänt kan jag säga att trafik- och byggfrågor intresserar mina läsare.  Mina olika inlägg om tvärspårvägen, Hagastaden och nationalarenan har lockat många besökare.

Det är roligt att vara bloggare. Särskilt glad blir jag när jag får uppmuntrande ord om att min blogg är intressant och välskriven. Och dessa glada tillrop kommer även från personer som inte delar min politiska uppfattning.

Nu har jag gått in på mitt andra år. Det är snart sommar men jag kommer att skriva på bloggen då och då trots sommar och sol. Men kanske inte lika ofta. Men kolla in min blogg varje vecka. Det lär alltid dyka upp något nytt inlägg.

Kommentera

